100% vegan shopping Worldwide shipping Wide range of organic products

SALE

Vantastic foods VANTASTIC SCHNETZEL from soy, 250g

Vantastic foods
  • 250 grams
  • A006575
  • 4260430654174
  • Vantastic foods
VEGAN TEXTURED SOY STRIPS CONTENT: 250g INGREDIENTS: Soya flour defatted.... more

VEGAN TEXTURED SOY STRIPS

CONTENT: 250g

INGREDIENTS: Soya flour defatted.

ALLERGY ADVICE: Contains soya.

NOTE: Dust max. 12%.

STORAGE NOTICE: Keep at room temperature.

PREPERATION: Soak in hot vegetable stock for approx. 10 - 15 minutes until the desired consistency is reached, pour off water and squeeze out with your hands, then process as meat. Makes 2-3x of base weight after cooking.

Distributor Information

AVE, Siemensstraße 5, 92507 Nabburg, DE

Vantastic foods always brings the newest Innovations to your dining table! Their name is their program because the vegan creations of Vantastic foods not only taste fantastic but they are also super simple to prepare. Especially the meat alternatives convince with their firm bite and authentic flavouring. The meat-free innovations based on soya- and/or wheat protein are delicacies for old and young all over the globe.

Related links to "Vantastic foods VANTASTIC SCHNETZEL from soy, 250g"
Nutrition information per 100g
Energy 1407kJ/ 332kcal
Fat 1,2g
of which saturated 0,3g
Carbohydrates 27g
of which sugar 8,6g
Protein 49g
Salt 0,01g
  • Free from peanut
  • Free from gluten
  • Free from gluten
  • Free from garlic
  • Free from lupin
  • Free from palm-oil
  • Free from peel fruits
  • Free from celery
  • Free from mustard
  • Free from sesame
  • Free from wheat
  • Free from sugar
Read, write and discuss reviews... more
Customer evaluation for "Vantastic foods VANTASTIC SCHNETZEL from soy, 250g"
15 Apr 2021

Wow

Wow! Hätte nicht gedacht, dass es so gut ist. Das ist die beste Hänchenalternative die ich bisher hatte! Schön gewürzt schmeckt es tadellos und preis geht auch total klar!

1 Jul 2020

Was soll ich sagen... für mich perfekt

Ich bin gerade dabei meinen Fleischkonsum zu reduzieren - nicht erst seit Gütersloh-, möchte dabei aber nicht auf das Gefühl Fleisch zu essen verzichten. Die Schnetzel habe als probehalber mal als "Pfannengyros" gemacht und muss sagen, ich war begeistert. Von der Optik her sah es schon mal sehr gut aus, und vom Geschmack her gibt es nichts zu mäkeln. Habe es vorher aber auch zweimal eingeweicht und ausgequetscht, um einen evtl. Sojageschmack zu vermeiden. Ich weiß nicht, ob es wirklich notwendig ist, es war mein erster Versuch. Ich werde weiterprobieren, als Nächstes steht nach "Art Putenschnetzeltes" an. Mit Sojagranulat in der Bolognese hatte ich zuvor schon gute Erfahrungen gemacht.
Ja, genau für solche einfachen Speisen, für die ich oft das Fleisch vom Discounter verwendet habe, werde ich in Zukunft immer häufiger Soja - Imitate einsetzen.
Trotzdem freue ich mich schon auf mein nächstes gutes Steak, von hoffentlich zu Lebzeiten glücklichen Rindern.

27 Jun 2020

Fast sehr gut

Lässt sich sehr gut verarbeiten und geschmacklich fast perfekt. Die Zipfel an den Enden sind etwas doof da die geschmacklich perfekt sind aber dafür etwas fest. Werden auf jeden Fall nach bestellen.

Write an evaluation

The fields marked with * are required.